Twitter Yopaseopor

Movilidad

Pinterest

dilluns, 9 de novembre de 2015

#yopaseopor Gran èxit de la jornada de @Mapillary organitzada per @EixPereIV i @ConstelacionesO

La jornada de "Mapillarització" de Pere IV convocada per Constelaciones i Eix Pere IV celebrada aquest diumenge ha estat un èxit.Vam començar amb un número de persones prou gran com per ampliar els trams proposats inicialment i vam partir d'una de les estructures bàsiques, muntant tres equips amb varis angles de visió.Aquí us apunto les reflexions al respecte.Començaré pel principi:

Després del SotMCAT15 des de Constelaciones i Eix Pere IV se'ns fa saber la proposta d'organitzar un taller de Mapillary (l'eina els encaixa en els seus plans d'un registre d'imatges del barri combinat amb un millor mapeig del mateix).

Parlant de la planificació es fa el següent esquema teòric:
Pel tram que em planteges són 600 metres més o menys (- d'1 km.). Carrer Pere IV : del Carrer Bilbao al Carrer Fluvià.
"És un tram "petit""..."Així que comencem a multiplicar i dividir feines:
Mirant el tram que és jo hi veig 3 subtrams en que podríem dividir les quadrilles (Bilbao-Parc, el Parc i Parc-Fluvià), tanmateix considero també quatre direccions d'enfoc imprescindibles (recte, enrera, dreta, esquerra) . 4x3=12.I li afegiria un parell de persones dedicades a façanes concretes (els treballs de panorames-façanes no anirien conjunts amb els de recorreguts, però allà a la web, com que van per localització sí que hi apareixerien junts), aquestes quedarien fora dels I en 30 minuts cada tram jo crec que estaria de sobres, mai he fet un mapejat de carrer conjunt però 200 metres em sona molt molt assequible.Si no fóssim prous podem sacrificar o divisió de trams (i trigar una mica més - 40min? 50 min.)Per tant la cosa és molt variable, si fóssim un ens apanyaríem, si som 14 persones , ja et dic jo si ens apanyarem.Però afinem més el tema.
Miro el tipus de carrer que és Pere IV i el veig molt ample, per tant, podríem canviar la distribució doblant les quadrilles de fotografiadors dels trams de carrer i no sé si sacrificant una de les vistes (les quadrilles es mirarien l'una a l'altre i potser ja s'enllacen les fotos cap endavant o cap endarrera i no caldria una de lluny per després apropar-la.Així que cada tram hauria de tenir 2 quadrilles, amb 3 persones; endavant, enrera, dreta, a la vorera dreta i endavant , enrera, esquerra a la vorera esquerra.6x3 = 18 +2 (façanes)=20 persones
Però encara hi podríem afegir més: i si féssim els angles diagonals per a completar la transició en forma d'estrella? (ara ja estic divagant però si el poder de convocatòria ho aconsegueix seria viable o per futures vegades es pot anar fent).
Les quadrilles per tram de carrer quedarien:
A la vorera esquerra endarrera,endarreraesquerra,esquerra,esquerraendavant,endavant i a la vorera dreta endavant,endavantdreta,dreta,dretaenrera,enrera així que 2x10+8(el tram de parc és estret i podem prescindir de duplicacions de vorera) =28+2 (façanes) = 30 persones.
Però a més al mig hi tenim el Parc Central del Poblenou, així que podríem fer 1 quadrilla extra del model 4 (endavant, endarrera, dreta , esquerra o d'un model més extens 8 (endarrera,endarreraesquerra,esquerra,esquerraendavant,endavant,endavantdreta,dreta,dretaenrera) que recorregués tot el parc, no només el traçat de Pere IV. I això ja serien 2x10+8+8= 36 + 2 (façanes) = 38 persones
I crec que així podríem anar creixent i creixent (4 persones per façanes en comptes de 2...)
Això sí, recordem que tothom ha de tenir l'aplicació instal·lada i un mínim de capacitat per guardar fotos al seu mòbil momentàniament - també si estiguéssim apurats hi ha un mode de baixa resolució que fa possible que quasi tot fill de veí pugui fer unes quantes fotos sense problemes d'espai)...Com hem dit en varis correus no comptem amb treballar amb les imatges originals del dia al moment...pq és probable que no les tinguem, triguen una mica en processar-se al servidor d'ells (tot i això el tractament bàsic es va fer en el mateix moment i ja vam poder començar a gaudir d'algunes de les imatges pujades)

I el mode de treballar pot ser també diferent, aquestes fotografies mitjançant l'aplicació es poden fer automàticament cada dos segons, però també podem fer servir un mode en que som nosaltres que decidim quan fem la foto, la qual cosa ens podria donar un mètode de treball similar al que descriuré ara: un bloc de quatre persones, per exemple, cadascuna amb un mòbil, movent-se esquena contra esquena, i fent una foto , tots a la vegada, a una distància determinada - jo a la meva ciutat ho feia a cada fanal o cada dos arbres, o una cosa així). En una distribució amb foto automàtica, més enllà d'una mínima sincronització d'on comença i acaba l'acció potser no interessa ni anar junts, pq llavors (i tot i que es difuminin les cares) uns sortirien a les fotos dels altres.I no sé si ens interessa a les fotos veure que al carrer sempre hi ha gent que està fent fotos."

Aquesta era la teoria, ara anem a per la pràctica.

Passats uns minuts de les 10 del matí va començar a @Hangar_org  el taller de Mapillary.
D'entrada en @paugargallo va fer una presentació de què era Mapillary mentre pel camí es van anar instal·lant l'aplicació als mòbils. Un cop feta la xerrada, vam començar a sortir fora per fer la part pràctica, hi havia varis tipus de personal: gent que tenia l'app instal·lada i funcionant i gent que tot i no tenir l'app se'ls va ensenyar a fer les fotografies geolocalitzades per tal de pujar-les a Mapillary manualment via web.
Després de caminar una estona , cap a l'entrada del Parc Central del Poblenou vam organitzar varis grups amb varis angles per fotografiar.I vam començar amb el procés, quedant una hora després a Hangar.Com podeu veure va haver-hi gent que s'ho va prendre amb molta energia
Fins i tot alguns van posar en perill la seva integritat física, amb perill de ser atropellats pel tràfic intens existent en aquell eix...un diumenge al matí :P-
Un cop vam tornar a la base d'@Hangar_org , vam començar a pujar tot el material, més de 2500 fotografies del Carrer de Pere IV, de Zamora a Josep Pla, uns 2,7km. havent quasi quintuplicat la distància pensada inicialment (uns 600m.)

Una gran experiència.Esperant la propera.

PD: Sabent que hi anava en cotxe vaig decidir fer la part de "carretera" de Pere IV, aquí el teniu:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada